Bara för en dag.

Sista spurten i skolan, det är därför jag sitter här en fredagkväll. Well. Matfronten ligger dåligt till, riktigt dåligt. Mitt jävla sunda liv går dåligt. Hur många gånger har jag sagt att det ska bli ändring? Många gånger har jag faktiskt varit riktigt nära att lyckas, men sen få går någonting snett. Har tryckt in mig mycket godis - mat och ännu mera godis för att sedan få ångest, känna mig som en hundrakilos sjölejon och "ångra" maten den onaturliga vägen. Jag har aldrig hållit på så egentligen. Bara ibland. Ibland är dock för ofta. Jag vill ha den sunda synen på mat, den hälsosamma: Ja jag kan äta EN bit kaka efter maten och Nej jag behöver inte vräka i mig hela paketet. Känner jag ens smaken? Skulle inte tro det. Gymmet har kommit i andrahand också, om inte i ännu längre ned på prioriteringslistan. Hjälp. Måste ta tag i mitt liv. Igen. Och kanske ännu en gång efter det. Fy. Men nästa mål att nå är måndag och en sista spanska examination. Efter det ska jag pusta ut ordentligt och bli den personen jag vill vara! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0