Run like you've never run before

Är det inte konstigt hur vädret påverkar människor? Så fort sommarsolen sticker fram, får jag en helt ny energi i kroppen och jag ersätter snabbt mina sovmorgonar med lite träning eller promenader. Man känner sig så mycker mer levande och lycklig!

Idag var ännu en dag då skolan började sent, med tanke på min nya energi från den tidiga soluppgången tog jag mig en runda till gymmet och vässade upp konditionen. Senast jag testade den sprang jag 3km och var rent ut sagt: död efteråt. Mitt mål för veckan var att springa 4km, något som igår kändes helt omöjligt. Gissa vad jag gjorde imorse!? Jaa! Jag sprang 4km! Då kan jag äntligen checka av det och känna att det går åt rätt håll! Visst är 4km ingenting i jämförelse med 10km, men "Varje resa börjar med ett steg" och jag ser hälldre detta som ett nått mål än en liten del av resan.

- Nästa veckan blir det att klara att springa 5km!

- Idag vart det heller inget godisätande!

- Imorgon blir det ännu ett gympass, troligtvis trampmaskin eller styrka!

God natt på er!


Kommentarer
Postat av: Lina

du får mig att bli taggad och vilja träna hehe :)

2009-03-06 @ 07:51:38
URL: http://sommarslyna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0