Fredagens äventyr

Fredagen startade jobbigt, minst sagt! En mattelektion alldeles för tidigt på morgonen gjorde morgonen inte lätt, men det är bara att bita ihop och fortsätta att räkna på om lösningsformler!

Efter skolan var det raka vägen in till gymmet:
30min tramp -500kcal (vet någon ifall maskinerna räknar rätt?)
10min nedvarvning -100kcal
muskelpass: ben och mage
avslutning: 20min snabb promenad -200kcal
= - 800

Jag är stolt över satningen. Men darrande ben tog jag mig sedan hemmåt.
Blev endast 2 glas vin igår kväll. Inget godis alls! Istället gjorde jag iordning en fruktsallad för mig och min mamma:
av en apelsin, en banan och ett äpple som jag toppade med marsánsås och russin.


Dagens: Med tanken på att pluggperioden är igång och att det blev en lång och rofylld sovmorgon, hoppas jag i alla fall att jag hinner med en promenad idag. Sedan är det ännu en födelsedag som ska firas, denna gång med en stor trerättersmiddag. Ska även ikväll hålla mig till någon enstaka cidet och lagom med mat. Inget godis gäller idag med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0