Söndagsvägning och tjockishelg

Den enda träningen på hela veckan var i måndags, dåligt! Tyvärr har jag inte kunnat påverka det så mycket med tanke på hur mycket skolarbete jag faktist har att göra. Suck. Men men, ny vecka nya försök! Stressen har i alla fall påverkat mig på ett bra sätt, sett viktmässigt. Minus ett kilo sen förra veckan, vilket betyder att vikten sakna med säkert går nedåt! Jag kan meddela att jag någongång i december faktist vägde 3kg mer än vad jag gör idag, och det utan att panikbanta eller matvägra! Den enda tjockisdagen den här veckan var igår, då lördagspåsen slank ned efter jobbet. Ingen större sorg kalorimässigt för det, eftersom det fick bli min middag.

Några komplimanger jag fick i veckan är för min hy som jag förut hade sådana sjuka kompex för! Mestadels beror det nog på att jag skippade socker  hela veckan (förutom lördagen då...). Jag inser att det inte gör mig gott, varken kroppen eller hyn. Det jag dock har insett är att jag inte klarar mig utan något snacks. Nötter av olika slag har därför ersatt godiset. Visst nötter har mycket kalorier, så det får bli i lagom mängder!

Veckans regler:
- Fortfarande inget godis
- Skippa mjukt bröd helt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0