Sakta men säkert

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: jag hatar att allt tar sådan tid! Min högsta önskan är att bara vara, att kunna njuta av nuet. Hinner man med det? Nej. Jobb på dagen, och plugg på natten, är inte lätt.. Jag har ännu en gång inte haft tid för någon större träning, endast vardagsmotion i stor form. Promenader hit och dit, istället för att åka eller få skjuts och alltid trappor, istället för rulltrappor!

Igår blev det inte mycket mat när jag tänkter efter. Några alla hjärtans muffins till lunch, en frukt på rasten när jag jobbade och sen några kakor på kvällle (jag vet att jag inte ska äta sånt, men det är trots allt helg :) ).

Dags att sammanfatta söndagsvägningen som ser bra ut! Ett halv kilo mindre än förra veckan! Det går alltså ned sakta med säkert. 4kg mindre sen december. När det går sakta, blir det stabilt! Alltså inte vattenhalten i kroppen som minskar utan rent fett, när det går såhär sakta med viktnedgången.

En vecka kvar till värmen! Alltså en vecka kvar till bikiniångesten. Well, den som lever, den lär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0