Den ständiga vikthetsen

Hetsen kring att vara smal och vacker kommer nog adrig läggas ned. Visst kommer ständigt nya trender och ideal upp, men det går inte att vara helt utan en idealbild att sträva efter. Det beror inte på hur välbetalt jobb man har eller vem man är som person, alla har alltid en  moment of weekness där de känner otillräckliga och  lång ifrån tiptop. Det är synd att det ska vara så. Det är bara att bita ihop och börja se det positiva eller att hoppfullt blicka frammåt.

Trots kritiken mot vikthetsen i media, kritiken mot alltför smala modeller har nästan varje tidning jag har tagit upp den senaste dagen nämt Jessica Simpsons vikt. Varför denna hets egentligen? Jag menar absolut inte att hon ska hyllas för sin viktuppgång eftersom det rent ut sagt kan vaar farligt att äta fel och gå upp så mycket, men man behöver väl inte understryka det så mycket? Galet samhälle vi lever i.






Jag fortsätter vilket som med mitt race. Dag 3 utan godis, och imorgon blir det ett gympass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0